נציגי חצרות וקהילות יוכלו להגדיר בעצמם את הנושאים והדיוקים המיוחדים לסינון שרבני הקהילה קבעו לבני קהילתם
חברת האינטרנט אתרוג מעמיקה את פעילותה בקרב החרדי לגווניו, כל צעד כמובן, מתואם ומוכוון ע"י גדולי התורה ונועד לאפשר למי שחייב אינטרנט לעשות זאת באופן הראוי וההולם ביותר. רק לאחרונה, קיימה חברת האינטרנט אתרוג אירוע מיוחד ונדיר לרבני קהילות מהחסידויות הבולטות, בו הציגה בפניהם את מוצר הסינון הייחודי לקהילות.
בכנס, ראשון מסוגו השתתפו 30 מנהלים מהקהילות הגדולות והחשובות בעולם החסידי: חסידות תולדות אהרן, סאטמר, בעלזא, נדבורנא, ויז'ניץ, ערלוי, דושינסקי, קרעטשניף-רחובות, דז'יקוב-ויז'ניץ, תולדות אברהם יצחק, אגודת חבר בית שמש, ביאלה, אלכנסדר, רחמסטריוקא, מכנובקא-בעלזא, סערט-ויז'ניץ, טשרנוביל, ברסלב ושידלובצא. נציגי החצרות פועלים מכוחם של האדמו"רים שליט"א ומופקדים בקהילתם בין השאר גם על תחום האישורים המפורטים ותחומי הסינון אינטרנט - כל קהילה והכוונות גדולי התורה שלה.
מטרת הכינוס המיוחד הייתה להראות לרבנים את "מאחורי הקלעים" של טכנולוגיית הסינון – לצד הסכנות. ואכן, תחילה סקרו ראשי אתרוג את האיומים והסכנות הכרוכות בשימוש באינטרנט והציגו את פתרון ההגנה מבית אתרוג למי שחייב אינטרנט לצרכי עבודה. האינטרנט כידוע, הפך לכלי עבודה בסיסי, אך מציב איומים שהציבור החרדי לא תמיד יכול להתמודד איתם. הסכנות בעולם זה כה גדולות, ולכן ברור שחייבים להציב ממול פתרונות סינון בטוחים מאוד. חשוב להבין: בתחום זה אי אפשר להיות בטוח 'בערך' וחובה להיות בטוח באופן מוחלט, ומאידך – עד כה, לא היה ניתן להציע פתרון סינון אחד לכולם, מאחר וגדולי התורה שרואים את הסכנות גיבשו כל אחד לצאן מרעיתו, שורה של סייגים בתחומים שונים, והיה ברור שפתרון שטוב לאחד, אינו מתאים ומקובל גם לאחר.
בכינוס קיבלו הנוכחים גם מבט על הפיתוחים האחרונים, בראשם, העוזר האישי הבלעדי לאתרוג, תוך סקירה של מידת יעילותו כרובוט עם בינה מלאכותית האחראי בעצם להתאמה האישית של האינטרנט, כך שאברך, רואה חשבון או מעצבת גרפית יראו כל אחד לא רק אינטרנט צנוע אלא גם את התכנים שמתאימים לתחום עיסוקם. הפיתוחים והמשאבים הגדולים המושקעים כל העת כדי לשדרג את הסינון ובה בעת לא לפגוע במהירות הגלישה, הם תוצאה של הבנה בקרב ציבור ירא שמיים שלעשות אינטרנט צנוע בלבד אינו מספיק. "גם כאשר מסננים מהאינטרנט תמונות ותוכן אחר המידע כה רב ומגוון ולא מתאים לכולם. בעלי עיסוקים שונים זקוקים למידע שונה, ואנשי קהילות שונים צריכים את ההתאמה האישית לערכי הקהילה שלהם.
לאחר מכן, הציג מנכ"ל אינטרנט רימון יריב פאר לראשי הקהילות את הפיתוח החדש של אתרוג עבור הקהילות מערכת ניהול חכמה אך קלה לשימוש בעזרתה יכול כל מנהל קהילה לבצע התאמות בסינון של אתרוג לפי הצרכים והדרישות המיוחדות של כל קהילה וקהילה בנפרד.
"חשוב לנו להשיק את השירות החדש באופן ישיר למנהלי הקהילות" אומר הרב אפרים שבדרון, מנהל אתרוג. "הראינו למנהלי הקהילות מערכת ניהול ממשק המאפשרת לכל חצר ולכל קהילה להגדיר לעצמה את הנושאים החשובים ואת הדיוקים המיוחדים שרבני הקהילה הגדירו לציבור מרעיתם. בכך, מתאפשר לכל חוג ולכל קהילה לקבל אך ורק את מה שרבני הקהילה החליטו".
"אתרוג רואה בעצמה שליחת ציבור", מספר משה רוזנטל סמנכ"ל הטכנולוגיות באינטרנט רימון. "לכן המפגש האישי עם מנהלי הקהילות שכיבדו אותנו בנוכחותם חשוב לנו מאוד. בפיתוח שהשקנו והצגנו למנהלי הקהילות אנחנו מאפשרים להם לבצע התאמות אישיות ולדקדק בדרישות להגנה הייחודיות לקהילה שלהם. בעצם נתנו למנהלי הקהילות ממשק ישיר שישפיע על התנהגותו של הרובוט העוזר האישי, כך שהעוזר האישי ידע לזהות את אנשי הקהילה ויגיש להם את האינטרנט שמתאים לערכי הקהילה ודרישות הסינון שלה, כפי שיגדירו העומדים בראשה".
התגובות לכינוס - מופלאות: בסיום האירוע סיפרו המנהלים שלא דמיינו את היקפי הבעיות ורוחב הפתרונות של אתרוג. לצד ההתרשמות הבלתי אמצעית של המנהלים מהרובוטים וההשלמה האנושית, הם ראו מול עיניהם את מאחורי הקלעים של מערך הסינון העצום שפועל באתרוג, והתרשמו לטובה ממשק הניהול החדש והמשוכלל הרותם את הטכנולוגיה החדשנית של הרובוט העוזר האישי שהועמד לרשות הקהילות אותן הם מייצגים.
コメント